BOOM! One more thing from BERG London

Digital Magazines: Bonnier Mag+ Prototype | Bonnier AB.

Britse designhelden Berg hebben een presentatie gemaakt met het Zweedse Bonnier, een vooruitstrevend publishing house, over de toekomst van de bladen.  Het filmpje roept hetzelfde gevoel op als een goede Apple keynote doet (iPhone anyone?) – zo’n onderbuikgevoel van wow! Dat komt eraan!

Al hebben we het hier over een concept, geen prototype – laat staan een commercieel product, het is een kwestie van (heel weinig) tijd tot we dit op de ontbijttafel hebben liggen, zoals in het filmpje.  Persoonlijk wacht ik met smart op de Courier van Microsoft (nee ik heb nog geen Apple Stockholm Syndrome..), een meer interactieve versie van BERG en Bonnier’s digital magazine:

Dat is het mooie van UX design – het distilleren van een behoefte, deze matchen met een business case en vervolgens aantrekkelijk presenteren leidt tot een verandering in de fysieke wereld.  Zoals vroeger sci-fi boeken de toekomst niet alleen voorspelden maar vaak ook beinvloedden, maken filmpjes als deze ons allemaal hongerig naar meer.  Dit creëert een vraag en dus een latente afzetmarkt die het voor een manufacturer aantrekkelijk maakt het product te gaan maken.

‘Build it and they will come’ is veranderd naar ‘Envision it and they will build’.

Meer voorbeelden van übercoole producten die nog niet gemaakt zijn zijn bijvoorbeeld Project Natal

en – ook weer van Microsoft – dit filmpje over ubiquitous computing

Maar het principe van ‘Envision it and they will build’ geldt niet alleen voor producten, maar ook voor maatschappelijke en sociale issues.  De internetgeneratie is overvoed met data en extreem gevoelig voor heldere concepten, prachtig vormgegeven en gedistilleerd naar een filmpje van een paar minuten.

Of het nou gaat om Obama campagne of TED’s Charter for Compassion, de combinatie van denkers/visionairs, muzikanten, kunstenaars en vormgevers beinvloedt in toenemende mate het onderbewustzijn van de planeet.

Is dat een goede zaak? Antwoorden in de comments…

Not commented yet.

LEAVE A COMMENT