Our 30 seconds of fame at TEDx Amsterdam

2 FEEDBACKS

  1. [...] Misschien is het tijd om eens een realistische inschatting te maken van wat digitale content zou moeten kosten.  Niet gebaseerd op het oude businessmodel waarbij kranten gedrukt en verspreid moeten worden, of cd’s geperst en in de winkel gelegd met grote cutouts van de artiest ernaast.  Maar gebaseerd op het nieuwe businessmodel, waarbij de distributiekosten bijna nul zijn en de gemiddelde kostprijs voor contentcreatie drastisch lager is door de veel grotere potentiële afzetmarkt.  Waarbij winsten niet alleen maar meer op de content zelf gemaakt hoeven te worden maar in toenemende mate op alternatieve inkomstenbronnen zoals optredens, endorsements, advertenties, freemium diensten of nog exotischer ideëen. [...]

  2. [...] Misschien is het tijd om eens een realistische inschatting te maken van wat digitale content zou moeten kosten. Niet gebaseerd op het oude businessmodel waarbij kranten gedrukt en verspreid moeten worden, of cd’s geperst en in de winkel gelegd met grote cut-outs van de artiest ernaast. Maar gebaseerd op een nieuw businessmodel, waarbij de distributiekosten bijna nul zijn en de gemiddelde kostprijs voor contentcreatie drastisch lager is door de veel grotere potentiële afzetmarkt. Waarbij winsten niet alleen maar meer op de content zelf gemaakt hoeven te worden maar in toenemende mate op alternatieve inkomstenbronnen zoals optredens, endorsements, advertenties, freemium diensten of nog exotischer ideëen. [...]

LEAVE A COMMENT