Waarom veel online marketing campagnes niet genoeg opleveren

neon arrow

credit: TheTruthAbout

Google adword clicks zijn niet goedkoop, gemeten naar het aantal gekwalificeerde bezoekers.  Dus als je iemand op je site krijgt die specifiek op zoek is naar de boodschap die je haar gaf, waarom zou je die boodschap dan verstoppen.

Hier zijn wat gouden tips voor landingspagina’s:

- Zorg dat de headline op de pagina precies hetzelfde is als de tekst van de marketinguiting. Je bezoeker komt van een andere site en heeft alleen jouw tekst als houvast.  Zorg dat ze die direct herkent en kan volgen naar een actie.

- Wat betreft de tekst van je banner of adword: hou het kort, appeleer aan een directe wens van de bezoeker of stel een prikkelende vraag.  Als je moet kiezen tussen een mooie marketingtekst en het simpele benoemen van je aanbieding, doe het laatste.  Sterker nog, doe dat altijd…

- Test je boodschap.  Dat betekent dat je op je landingspagina de headline ook moet kunnen veranderen zodat ze hetzelfde blijven, dus zorg ervoor dat de headline niet onderdeel is van een grafische uiting.  Designers gaan protesteren als je ze vraagt het elke keer aan te passen (ik weet het, ik was er ook een).  It ain’t worth the hassle ;-)

- Zorg dat je product boven de page fold staat.  Scrollen is op zich niet erg.  Maar op een landingspagina hoort alleen gerelateerde content en de footer eventueel onder de page fold te staan.  Het product of de aanbieding die je adverteert is de hoofdboodschap dus zorg dat die onmiddelijk te zien is in plaats van een drukke header of veel tekst.

- Zorg dat je call-to-action boven de page fold staat.  Als de bezoeker gevonden heeft wat ze zoekt moet ze meteen een actie kunnen ondernemen.  Dit is meestal de Bestel nu button, maar dat hoeft niet.  Als je bijvoorbeeld een product met een hoge aanschafwaarde aanbiedt, kan het zijn dat je klanten verder wil inspireren in de richting van een aankoop.  Slechts € 250,- Bestel nu! werkt niet voor iedereen die koud één klik uit een Google search komt.

- Appeleer aan je doelgroep.  Verschillende mensen reageren verschillend op een boodschap.  Sommigen worden overtuigd door specificaties, sommigen door prijs.  Sommigen reageren op emotionele, anderen op kwantitatieve boodschappen.  Analyseer je product, je doelgroep en test verschillende benaderingen.  Als je niet alles in 1 uiting kwijt kan, hou hem dan toch kort en maak een tweede waar andere voordelen benadrukt worden.  Link naar twee versies van je landingspagina.

Tenslotte, vergeet niet dat mensen die Google gebruiken aan het zoeken zijn, en dus in een orientatiefase zitten.  Het gaat erom de balans te vinden tussen een overtuigende boodschap en een geloofwaardige call-to-action.  Jouw marketing uiting is een kier in een deur, als je klanten de deur openduwen moeten ze meteen naar binnen willen stappen!

Not commented yet.

LEAVE A COMMENT