De ‘red route’ in 2010

Red route

Net als we gewend zijn aan het idee van de ‘red route’, de ‘funnel’ of hoe je het wil noemen is de wereld alweer aan het veranderen.  In 2009 waren we er eindelijk met zijn allen uit dat we moesten nadenken over wie onze klant is en wat ze wilde, en dan de website zo inrichten dat ze supersnel en makkelijk van homepage via basket naar checkout kon wandelen.

Inmiddels zijn we er achter dat de ‘red route’ van de klant niet begint bij de home page en eindigt bij de checkout.  Hij begint bij inspiratie en eindigt nooit.  De ‘red route’ meandert langs zoekmachines en over sociale netwerken, neemt een uitstapje naar de winkelstraat en keert terug via een blog post.  Als je het goed doet slentert je klant over jouw site maar dat is niet het enige moment dat je zal moeten aangrijpen om de klant jouw product te tonen.

Het goede nieuws is dat de scheiding tussen advertising en content minder strict zal worden in 2010.  Als merk zul je op micro-niveau (ja ik heb het ook over Twitter..) moeten gaan communiceren met je klant.  Over de inspiratie voor de aankoop, de criteria rond de aankoop, en de zorg na de aankoop.  Dus meer contactmomenten, meer investering in de relatie, en een hyper-flexibel platform om al die verschillende contactmomenten te kunnen omzetten in een sale.

In 2009 begon dit al, in 2010 wordt het de enige manier om zaken te blijven doen.  Iedereen klaar?

Not commented yet.

LEAVE A COMMENT